2011. sze 25.

Apple iPod Touch 4G & BlueTooth GPS

írta: JunkieeeBoy
Apple iPod Touch 4G & BlueTooth GPS

Bár a 4.generációs iPod Touch már elég jól felszerelt (pl.: 720p kamera - videofelvétel), de GPS nem található benne!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Így most egy kis leírással bemutatom, hogy lehet egy külső BlueTooth-os (BT) GPS-sel navigációra bírni az iPod-ot!

Amik kellenek:
- Jailbreakelt iPod Touch 4G
- külső BT GPS vevő (pl.: Nokia LD-3W)
- roqyBT4
- navigációs program (pl.: iGO)

Ez a fajta megoldás jelenleg fizetős, de szerintem minimális befektetés ahhoz, hogy egy jól használható GPS-ed legyen!

Költségek:
- iPod Touch (ha valaki már ilyen megoldást keres, akkor remélhetőleg maga a készüléke megvan... De ennek a jelenlegi legolcsóbb - 8GB-os ára 55.000 Ft körül mozog újonnal, használtam már 35.000 Ft körül is kapni)
- külső BT GPS (Költsége: 4.000 - 8.000 Ft)
- roqyBT4 regisztrációs kód kérése PayPal-on keresztül (Költsége: 8 EUR = ~ 2.200 Ft)
- IGO navigációs program (Költsége: Európa - 80 EUR = ~ 22.000 Ft)

MAGA A LEÍRÁS:
1. Töltsük le Cydia-ból a roqyBT4-t!
2. Aktíváljuk a roqyBT4-et, PayPal-os fizetéssel!
3. Töltsük rá az iPod-ra a navigációs programunkat (pl.: iGO)
4. Indítsuk el a roqyBT4-et, kapcsoljuk be a BT-t és párosítsjuk össze a külső BT GPS-ünkkel!
5. Indítsuk el a navigációs programot és navigáljunk! :)

Az én költségeim, amik voltak:
- Külső BT GPS-t én használtan vettem 5.000 Ft-ért! (Típusa: Nokia LD-3W)
- roqyBT4-hez jelenleg sajnos nincs crack, így ezt is kifizettem - 8 EUR = ~ 2.200 Ft)
- IGO (ezt "torrent forrásból ingyen" is meglehet szerezni)
Így a kötelező kiadás 5.000 (Külső BT GPS) & 2.200 Ft (roqyBT4) volt, összesen 7.200 Ft!

Ez a leírás a 4.0+ verziójú firmware-re érvényes, a 3.0-as verziójú firware-hez könnyebben - olcsóbban hozzá lehet jutni (mivel van roqyBT crack), ahhoz leírás:
http://theszikman.blog.hu/2010/06/12/iphone_ipod_touch_gps

Hogyha esetleg most tervezel venni külső BT GPS-t, ajánlom előtte megnézni, hogy mely típusokkal lett már letesztelve, mivel én elsőre vettem egy LEADTEK LR-9553 típusú vevőt, de sehogy se sikerült összepárosítanom vele az iPod-ot, ellenbe a Nokia LD-3W típussal, mellyel pik-pak működött! Így egy bosszankodás megelőzve, érdemes olyat venni, melyet mások már leteszteltek!

Link hozzá:
http://www.roqy-bluetooth.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=906

Jelenleg ajánlott típusok:
* Jentro GPS4Now
* HOLUX GPSlim236
* Royaltek RBT2210
* Garmin GPS 10x
* Hamlet HBTGPS20
* GlobalTop HUDGPS-100
* GlobalSat BT-359CS
* Nokia LD-3W <--- Én ezt a típust választottam, egyik fő szempontja az volt, hogy cserélhető Nokia akkumulátora van

VÉGSZÓNAK:
Én egy kicsit nehezen - bizalmatlanul vágtam bele, de az elért eredmény miatt megérte!
Ha bármi segítség kell, írj kommentbe és megpróbálok segíteni!


U.i.:
A roqyBT-s srácokat érdemes támogatni, ezzel a 8 EUR-val, mivel írtam nekik e-mailt a Leadtek-es hibámmal és segítőkészen próbáltak segíteni, bár nem sikerült, de egy jó 10 e-mailt elbeszélgettem vele, technikai segítség kéréssel kapcsolatban!

VIDEO:


KONFIG - SZOFTVER VERZIÓK, AMIKET ÉN HASZNÁLTAM:
Apple iPod Touch 4G 32GB (jailbreak firmware 4.3.3)
Nokia LD-3W BT GPS
roqyBT4 v1.1.0
iGO My Way 2009 v 8.4.2.120953 (Hungary)

Szólj hozzá

apple ipod gps navigáció bluetooth & touch 4g navigation roqybt4 roqybt